Close

Czym jest gwarancja Premium Panel firmy Dell?

Wysłany dnia: Mar 20, 2018 | Autor: ITnes.pl | Kategorie: Poradnik technologiczny
Czym jest gwarancja Premium Panel firmy Dell?

Czym jest gwarancja Premium Panel firmy Dell?

Firma Dell oferuje gwarancję Premium Panel, która gwarantuje całkowity brak „jasnych pikseli” w przypadku monitorów UltraSharp, Professional i Alienware firmy Dell posiadających bazową lub rozszerzoną gwarancję ProSupport.

Mimo że wadliwe piksele niekoniecznie wpływają na wydajność monitora, mogą być irytujące lub rozpraszać uwagę, a w szczególności, gdy znajdują się w miejscu, w którym jakość wyświetlania jest zmniejszona. Stała dbałość o jakość produktów i zadowolenie klientów sprawia, że firma Dell oferuje gwarancję Premium Panel jako część warunków standardowej Ograniczonej gwarancji. W trakcie trwania okresu ograniczonej gwarancji darmowa wymiana monitora zapewniana jest nawet w przypadku wystąpienia tylko jednego jasnego piksela.

Gwarancja Premium Panel dostępna jest dla monitorów Dell UltraSharp, Professional i Alienware kupowanych wraz z komputerami lub osobno i jest zawarta w gwarancji ProSupport firmy Dell. Klienci, którzy zakupią 4 lub 5-letnią przedłużoną gwarancję ProSupport, mogą również korzystać z tej usługi przez cały okres trwania gwarancji ograniczonej.

Wskazówki dotyczące uszkodzonych pikseli w wyświetlaczach LCD Dell

Każdy piksel jest wykonany z subpikseli: czerwonego, zielonego i niebieskiego. Gdy subpiksel zostanie zablokowany w niezmiennym stanie, na ekranie widoczny jest malutki czarny, biały lub kolorowy punkt. Ogólnie rzecz ujmując, istnieją dwa typy uszkodzeń subpikseli, defekt jasnego i defekt ciemnego subpiksela. Defekt subpiksela jest określany także jako defekt punktu.

Defekty jasnych subpikseli: subpiksel stale świeci się, powodując wyświetlanie białego lub kolorowego punktu na czarnym tle.
Defekty ciemnych subpikseli: subpiksel nigdy nie świeci się, powodując wyświetlanie czarnego lub kolorowego punktu na białym tle.

Gwarancja Premium Panel jest ponad standardowym rozwiązaniem w branży, ponieważ gwarantuje w okresie ograniczonej gwarancji sprzętowej zero zablokowanych pikseli w pozycji „włączonej” (tzn. święcących jasnym światłem na wyświetlaczu). Nie jest niczym nadzwyczajnym, że podczas produkcji panelu LCD jeden lub więcej subpikseli zostaje zablokowanych w określonym i niezmiennym stanie. Wyświetlacz, na którym znajduje się od 1 do 5 zablokowanych subpikseli, jest uważany za normalny i spełniający standardy branżowe.


Ekran Jasne subpiksele Ciemne subpiksele Subpiksele razem
Płaskie monitory z gwarancją Premium Panel (HD+ (1600 × 900) i wyższe rozdzielczości):
  • Monitory Dell UltraSharp (seria U, UP, UZ)
  • Monitory Dell Professional (seria P)
  • Monitory Alienware OptX (seria AW)
1 lub więcej 6 lub więcej
  • Jasne = 1 lub więcej
  • Ciemne = 6 lub więcej
Monitory Dell (seria D) 6 lub więcej 9 lub więcej Jasne i ciemne łącznie = 9 lub więcej
Pozostałe płaskie monitory firmy Dell 6 lub więcej 6 lub więcej Jasne i ciemne łącznie = 6 lub więcej
Standardowe wyświetlacze LCD notebooków firmy Dell (HD (1366 × 768) lub niższe rozdzielczości):
  • Notebooki Dell Inspiron
  • Notebooki Dell Latitude
  • Stacje robocze Dell Precision Mobile
  • Notebooki Dell Studio
  • Notebooki Dell Vostro
  • Notebooki Dell XPS
  • Laptopy Alienware
3 lub więcej 6 lub więcej Jasne i ciemne łącznie = 6 lub więcej
Wyświetlacze LCD notebooków firmy Dell z gwarancją Premium Panel (HD+ (1600 × 900) i wyższe rozdzielczości):
  • Notebooki Dell Inspiron
  • Notebooki Dell Latitude
  • Stacje robocze Dell Precision Mobile
  • Notebooki Dell Studio
  • Notebooki Dell Vostro
  • Notebooki Dell XPS
  • Laptopy Alienware
1 lub więcej 6 lub więcej
  • Jasne = 1 lub więcej
  • Ciemne = 6 lub więcej
Close