Szanowni Klienci Lenovo!
W trosce o bezpieczeństwo użytkowników i działając we współpracy z Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów i odpowiednimi europejskimi instytucjami regulacyjnymi, firma
Lenovo wycofuje z obrotu
laptopy ThinkPad X1 Carbon 5th Gen wyprodukowane w okresie
od grudnia 2016 r. do października 2017 r.
Firma Lenovo stwierdziła, że w nielicznych egzemplarzach wycofywanych laptopów może znajdować się niewłaściwie dokręcona śruba, która mógłby uszkodzić akumulator i spowodować jego przegrzewanie się, potencjalnie stwarzając ryzyko zagrożenia pożarem.
Firma Lenovo otrzymała od klientów trzy zgłoszenia problemów związanych z przegrzewaniem się akumulatora w wyniku czego uszkodzeniu uległ tylko sam laptop. Lenovo nie otrzymała żadnych informacji o jakichkolwiek spowodowanych tym szkodach dla zdrowia lub mienia (poza samym laptopem). Problem nie dotyczy laptopów produkowanych od 1 listopada 2017 r.
Firma Lenovo oferuje obecnie bezpłatne przeglądy serwisowe wszystkich objętych wycofaniem laptopów ThinkPad X1 Carbon 5th Gen wyprodukowanych w okresie wskazanym powyżej. Wycofywane systemy można zidentyfikować na podstawie typu komputera, numeru seryjnego i daty produkcji.
Aby sprawdzić, czy wśród laptopów
ThinkPad X1 Carbon 5th Gen (typy komputerów: 20HQ, 20HR, 20K3, 20K4) oferowanych przez Państwa w sprzedaży, posiadanych na magazynie i/lub sprzedanych klientom są egzemplarze podlegające wycofaniu, należy otworzyć dedykowaną stronę dla Klientów pod adresem:
https://support.lenovo.com/X1C_5GEN_RECALL i postępować zgodnie z instrukcjami.
Firma Lenovo zdecydowanie zaleca:
1. natychmiastowe zaprzestanie sprzedaży oferowanych klientom lub posiadanych w magazynie laptopów, których dotyczy problem;
2. niezwłoczny kontakt z serwisem Lenovo lub autoryzowanym dostawcą usług gwarancyjnych Lenovo w celu zaplanowania wizyty, podczas której serwis dokona kontroli i w przypadku stwierdzenia opisanej wyżej wady, usunie ją (naprawi) .
Firma Lenovo informuje użytkowników na temat tego programu wycofania poprzez swój serwis WWW, informację prasową i pisma wysyłane indywidualnie do zidentyfikowanych klientów. Lenovo zaleca, aby bezpośrednio skontaktować się z klientami, którym sprzedano lub dostarczono laptopy objęte wycofaniem, i poinformować ich o akcji wycofania, w szczególności rekomendując:
- natychmiastowe zaprzestanie używania tych laptopów;
- niezwłoczny kontakt z serwisem Lenovo lub autoryzowanym dostawcą usług gwarancyjnych Lenovo w celu zaplanowania wizyty, podczas której serwis dokona kontroli i w przypadku stwierdzenia opisanej wyżej wady, usunie ją (naprawi).
Załączamy przykładowy list, którego można użyć do poinformowania klientów o wycofaniu produktu. W razie dalszych pytań klienci mogą skontaktować się z serwisem
Lenovo lub autoryzowanym dostawcą usług gwarancyjnych. Informacje kontaktowe umożliwiające uzyskanie pomocy związanej z wycofaniem są także dostępne na stronie
https://pcsupport.lenovo.com/us/en/supportphonelist.
Kontaktując się z przedstawicielem wsparcia technicznego, klienci powinni wyraźnie poinformować go, że rozmowa dotyczy akcji wycofania laptopów ThinkPad X1 Carbon 5th Gen.