Korzystając ze strony ITnes.pl wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Close

Gwarancje producenta - przewodnik

Wysłany dnia: Sep 17, 2023 | Autor: ITnes.pl | Kategorie: Poradnik technologiczny
Gwarancje producenta - przewodnik
Większość z nas, choć raz, spotkała się z awarią swojego sprzętu IT. Zazwyczaj naprawa usterek takich urządzeń jest droga, a ponadto uniemożliwia pracę, co skutkuje opóźnieniem w realizacji zaplanowanych zadań. Każde urządzenie, nawet najwyższej klasy może ulec awarii. Na szczęście producent nie pozostawia użytkownika bez pomocy, oferując usługi gwarancyjne.
Poniżej przedstawiamy najważniejsze zagadnienia, które ułatwią rozeznanie w rodzajach gwarancji oferowanych przez producentów.
 
NBD – co to tak naprawdę jest?
W pracy bardzo często zdarzają się zadania, które wymagają szybkiej realizacji. Wyobraźmy sobie sytuację, gdy wielkimi krokami zbliża się deadline, a pech chciał… Twój laptop odmawia akurat wtedy współpracy.

W przypadku posiadania gwarancji Next Business Day, sytuację da się uratować. Wystarczy skontaktować się telefonicznie z pomocą techniczną danego producenta i zgłosić usterkę. W takiej sytuacji naprawa urządzenia następuje zazwyczaj już następnego dnia roboczego.

Niezależnie od tego gdzie mieszkasz, czy jest to duże miasto czy wioska oddalona od miasta o kilkadziesiąt kilometrów – usługa serwisowa Next Business Day (NBD) zapewnia naprawę już następnego dnia po zgłoszeniu usterki.
 
Gwarancja Door-to-door, a On-site - czym się różnią?
Nie musisz nigdzie wychodzić, natomiast sprzęt wysyłasz – tak właśnie działa gwarancja Door-to-door. W przypadku usterki kurier przyjeżdża do miejsca, w którym znajduje się sprzęt, zabiera urządzenie i zawozi go do serwisu. Gdy sprzęt zostanie naprawiony, wraca on tą samą drogą do użytkownika.
Dzięki gwarancji Door-to-door nie musisz przewozić sam sprzętu, co często wiązałoby się z takimi utrudnieniami jak gabaryt, waga sprzętu, jak również czas, który trzeba by było poświęcić na dojazd do serwisu. Ponadto, nie bez znaczenia jest bezpieczeństwo, a tym samym odpowiednie zabezpieczenie sprzętu podczas transportu. Co więcej, w przypadku gwarancji Door-to-door, klient zazwyczaj nie ponosi kosztów związanych z transportem sprzętu.
A co gdyby sprzęt dałoby się naprawić na miejscu, bez jego przewożenia do serwisu? Tak właśnie działa gwarancja On-site, która zapewnia naprawę pod wskazanym adresem u Klienta. W tym przypadku serwisant przyjeżdża do Ciebie i dokonuje naprawy, po wcześniejszym zgłoszeniu usterki telefonicznie lub poprzez odpowiedni formularz. Ponadto, w tym przypadku zazwyczaj dostępna jest również zdalna pomoc konsultanta, który już zdalnie pomoże usunąć usterkę. Dopiero gdy okaże się to niemożliwe, zawita do Twoich drzwi.
Niewątpliwym atutem gwarancji On-site jest również szybkość naprawy sprzętu, która ze względu na brak potrzeby transportu urządzenia, jest zdecydowanie szybsza niż ma to miejsce w systemie Door-to-door.
 
ProSupport i Premier Support - coś więcej niż gwarancja!
ProSupport oraz Premier Support to nie jedynie gwarancje na sprzęt, a kompleksowe wsparcie serwisowe. Zawsze i o każdej porze można uzyskać pomoc infolinii - 24/7. W powyższych usługach zgłoszenia trafiają do konsultanta specjalizującego się w danej kategorii produktu, dzięki czemu można liczyć na najwyższą jakość i szybkość w rozwiązaniu problemu.
 
Jakie korzyści daje ProSupport oraz Premier Support?
- Zdalne wsparcie techniczne (telefoniczne oraz internetowe) dostępne 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu, także w święta.
- W przypadku braku możliwości zdalnej naprawy usterki, technik dociera w ciągu 1-2 dni w celu rozwiązania problemu (w zależności od dostępności części itd.).
- Usługa obejmuje zarówno usterkę sprzętu, jak i oprogramowania – całość zgłaszana jest pod jednym numerem telefonu.
- Można liczyć również na pomoc i wsparcie obejmujące takie oprogramowanie, jak Microsoft Office, Outlook, a także oprogramowanie antywirusowe.
 
Sprawdź dostępne rozszerzenia gwarancji na ITnes.pl
Close